×

خبر فوری

پنجمین نشست هم اندیشی فعالان حوزه دریایی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نشر فردا:

در پنجمین نشست هم اندیشی صنایع دریایی محمد مهدی سالاری رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور گفت

طبق سند ابلاغ شده توسط مقام رهبری کشور که در زمینه پیگیری مطالبات این حوزه میباشد و باید ظرف مدت ۶ ماه صورت گیرد .

این سند در زمینه تحقق جامع سیاست های کلی دریامحور میباشد که طبق این سند برای تحقق اهداف در صورت نیاز میتوان قوانین جدیدی وضع کرد .

سالاری ادامه داد برای اینکه بتوانیم نتیجه گیری مناسبی از جلسات هم اندیشی داشته باشیم تمامی فعالان حوزه دریایی اعم از لجستیک ، گردشگری، صنایع نفت و گاز و خدمات دریایی دور هم جمع کردیم تا تمامی ابعاد مشکلات و نیاز های حوزه دریایی را شناسایی کنیم و در زمینه بهبود آن تلاش کنیم.

محمد مهدی سالاری با اشاره به این مسئله که در کتب درسی ما امروزه در رابطه با مساحت کشور ما ایران به درستی یاد نشده افزود در کتاب های درسی فقط مساحت خشکی استفاده شده و به مساحت دریا های ما به درستی اشاره نشده در صورتی که دریاها نیز در محدوده خاک کشور ما هستند و ما باید به آن به درستی بپردازیم و مساحت خشکی و دریا را با هم برای مساحت کشور استفاده کنیم .

همچنین در جلسه از عدم اطلاع درست مردم از وضعیت دریایی و همچنین مشاغل دریایی سخن و انتقاداتی شد که باید حتما باید در این زمینه کوشش های فراوانی صورت گیرد تا هم مردم از شرایط دریا به خوبی مطلع شوند و هم در ادامه این اطلاع رسانی ها و آگاه سازی در جامعه ،می‌توانیم مشاغل و بهره برداری بسیار و بهتری از بستر دریاهای کشورمون به عمل بیاوریم. 

همچنین در ادامه جلسه یکی دیگر از موضوعات مهمی که به آن پرداخته شد عدم استقبال سرمایه گذاران از حوزه دریایی میباشد که امروزه یکی از چالش هایی است که با آن روبه‌رو هستیم و در این نشست هم اندیشی نیز مورد بحث قرار گرفت، و همچنین اهمیت جذب سرمایه گذاران حوزه خشکی و علاقمند سازی آنان به بخش دریایی نیز یکی از نیازهای امروزه صنایع دریایی می باشد که در صورت رخداد این اتفاق ، صنعت دریایی ما می‌تواند رشد و پیشرفت بسیاری کند. و همچنین موجب درآمد زایی و هم در زمینه ایجاد شغل کمک کننده خواهد بود و در نتیجه در زمینه پیشرفت کشور نیز بسیار کمک کننده خواهد بود . 

همچنین در آخر جلسه بحث صندوق کمک رسانی به فعالان حوزه دریایی اشاره شد که فعالان این حوزه می‌توانند با مراجعه به صندوق مربوطه تا حدودی نیازهای مالی خود را مرتفع سازند.

  

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.