×

خبر فوری

جای نشریات و رسانه‌های استانی؛ خیلی خیلی خالی است

با گذشت ۳ روز از شروع به کار جشنواره مطبوعات یا نمایشگاه رسانه‌های ایران بخواهیم به ‎جشنواره از ۰ تا ۱۰ نمره‌ای دهیم _ نمره  ۰ باید داد؛ به دلایلی که اشاره خواهد شد:

🔺مهم‌ترین دلیل، نبود نشریات چاپی و برخط استان‌ها،

🔺️قرق نمودن نمایشگاه توسط خبرگزاری‌ها و تصاحب نقاط خوب شبستان.

در جوامع دموکراتیک امروزی که رسانه‌ها (نشریات، مجلات، سایت‌های خبری بومی و سراسری ) به عنوان نگهبان قانون هستند و حقوق عمومی را پاسبانی می‌کنند، رسانه‌های استانی و بومی چشم و گوش و امید شهروندان جامعه و امانت‌دار سیاستگذاری مدیران هستند.

در نبود نشریات و پایگاه‌های خبری آزاد استان‌ها در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران؛ فاصله میان مسئولین حوزه رسانه و خبر (معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد) با رسانه‌های استانی به خوبی حس شد.از مسئولین برپایی چنین دورهمی بعداز گذشت ۶سال توقع می‌رفت که به رسانه‌های استانی توجه بیشتری صورت می‌گرفت.

⭕ نمایشگاه رسانه‌های ایران نه؛ بگویید دورهمی خبرگزاری‌های دولتی و نشریات سراسری خودی

راه‌رو به راه‌رو _ ستون به ستون شبستان مصلی امام خمینی (ره) پر بود از غرفه‌های بزرگ زرق و برق‌دار خبرگزاری‌های دولتی و غرفه‌های مربوط به روزنامه‌های باز وابسته به دولت و خودی _ در کنار آنها تک و توک به دو برابر انگشتان دست، غرفه‌های کوچک چند مجله_نشریه سراسری دیده می‌شود.

در کنار نقاط بسیار منفی و ضعیف‌گونه این دوره از نمایشگاه رسانه‌های ایران، یک مورد قابل اهمیت و قدردانی است و آن غرفه فعالان توییتری می‌باشد.

غرفه‌ای که به گفته مسئول آنجا، هدف دورهم نشینی و گفتگو اهالی توییتر فارسی با یکدیگر است که مهمترین راه برای رسیدن به فرهنگ گفتمان سازی است. 

مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران صبح یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار شد و این نمایشگاه به مدت ۴ روز تا دوم اسفند برگزار می شود.

انتهای پیام%

نویسنده: حمیدرضا عبدالمنافی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.