×

خبر فوری

دولت سرانه مصرف در بخش‌های مختلف اقتصادی را اعلام کند

 رحیم بنامولایی در نخستین جلسه کمیسیون بازرگانی چهارمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اهمیت گسترش سطح تعامل میان دولت و بخش‌ خصوصی در سایه فعالیت کمیسیون‌‌ها و دیگر نشست‌های مشورتی به منظور توسعه صادرات، رونق اشتغال و بهبود اقتصاد و به تبع آن معیشت مردم بیان کرد: این مسئله جزو سرفصل‌های کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی البرز است.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نقش کمیسیون بازرگانی به منظور تسهیل امور مرتبط به بخش خصوصی استان گفت: در جلسات کمیسیون‌ها نظرخواهی از فعالان این عرصه و در ادامه مشورت‌دهی به دولت بر اساس نظرات آنها بسیار حائز اهمیت است‌، باید در آینده برای باز کردن برخی گره‌های موجود در چرخه تولید و صنعت استان در سطح ملی نیز تعامل بیشتری با مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های آن برقرار کنیم.

 

رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق البرز عنوان کرد: در البرز حدود ۶۰درصد صنایع آرایشی و بهداشتی و‌ ۸۵درصد صنعت ماکارونی کشور فعال است،۹۰درصد قارچ ایران در این استان تولید می‌شود و ۵۰ تا ۶۰‌درصد واحدهای دارویی کشورمان در البرز واقع است.

 

وی با اشاره به حضور حدود ۳۰۰ قطعه‌سازی خودرو در استان البرز افزود: در بخش کشاورزی نیز تولیدکنندگان و صادرکنندگان البرز شاخصی فعالیت دارند و حدود ۴۰درصد میوه‌و‌تره‌بار کشور از البرز صادر می‌شود، اگر بتوانیم در ارائه راه‌حل‌ها و رسیدگی به مشکلات در جهت توسعه صادرات حرکت کنیم به یقین کار مهمی انجام شده است.

 

بنامولایی در ادامه با اشاره به پروژه نمایشگاه بین‌المللی استان در نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام عنوان کرد: بخش اعظم این پروژه تکمیل شده و برای بهره‌برداری هر چه سریع‌تر این نمایشگاه در راستای رونق اقتصادی استان برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

 

وی در مورد اهمیت بهبود وضعیت تولید و صادرات محصولات حلال ایران که اکنون تنها سهمی کمتر از ۰/۱درصد در تجارت جهانی حلال دنیا دارد، گفت: باید متولی و مرجع مشخصی برای صدور نشان حلال در کشور وجود داشته باشد، زیرا عدم هماهنگی در این مورد موجب تنزل رتبه ایران در بازارهای بین‌المللی حلال دنیا است.

 

بنامولایی در ادامه با طرح درخواست از دولت به منظور اعلام سرانه مصرف در بخش‌های مختلف اقتصادی گفت: در البرز نیز باید برای هدایت سرمایه به بخش تولید و به تبع آن تعیین سرانه مصرف در استان اقدامات اساسی انجام شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.