×

خبر فوری

بیمارستان شهید رجائی کرج آماده ارائه خدمات جدید به بیماران

به گزارش خبرنگار پایگاه نشر فردا عاطفه کمالی :

علیرضا دهقانیری در نشست روز چهارشنبه با اشاره به این که بیمارستان شهید رجایی تنها مرکز دولتی قلب و عروق و مغز و اعصاب در استان البرز است افزود

با توجه به اینکه در گذشته این مرکز دچار کمبود بودجه مالی فراوان و همچنین عدم امکانات مناسب بود بیماران با مشکلات بسیاری مواجه می‌شدند که این مسئله مردم را دچار ذهنیت بد بابت بیمارستان کرده است که در حال با تلاش بسیار فراوان توانستیم بسیاری از این مشکلات را مرتفع سازیم 

.

همچنین وی اضافه کرد این بیمارستان از سال ۹۴ نه تنها در بخش درمان بلکه در بخش آموزش هم فعال بوده است 

در ادامه آقای دهقان نیری از خدمات جدیدی که به بیمارستان اضافه شده است سخن ،از مجموعه این خدمات :

تکمیل شدن حلقه های قلب و عروق در بیمارستان را می‌توان نام برد  

در اولین مرحله بخش پذیرش خاص بیماران قلبی در بیمارستان میباشد که برای اولین بار در کشور بخش اورژانس درد قفسه سینه را افتتاح کردیم در بحث دوم افتتاح بخش پست کت یا مراقبت از بیماران آنژیوگرافی که این بخش نیز با ۱۶ تخت مخصوص این بیماران به بیمارستان اضافه شده است .

همچنین وی افزود نوبت دهی در این بخش در گذشته ۳ ماه بود که در حال حاضر نوبت دهی به یک ماه رسیده و در تلاشیم این بحث رو به ۱۰ روز برسانیم.

در بخش سوم اضافه کردن طرح ۲۴۷ به بیمارستان میباشد که این طرح یک طرح کشوری است. 

این طرح ویژه بیماران سکته قلبی میباشد که نیازمند مراقبت ۲۴ ساعته و یا در صورت نیاز به صورت اورژانسی آنژیوگرافی را انجام دهند میباشد.

همچنین وی ادامه داد بیمارستان دچار کمبود جراح قلب بود که توانستیم ۲ الی ۳ جراح به بیمارستان اضافه کنیم و تا حدودی این کمبود را مرتفع سازیم 

.

همچنین وی افزود حلقه آخر این بخش ،بحث بازتوانی قلبی است که در گذشته به صورت ضعیف در این بخش فعالیت میکردیم و به صورت ۱ روز انجام می‌شد که با جذب نیروهای جدید توانستیم این فعالیت را به ۶ روز در هفته برسانیم و طبق آمار در حال حاضر پنجمین مرکز فعال در این زمینه در کشور هستیم .

وی ادامه داد با تکمیل بخش قلبی توانستیم خیلی امکانات جدید را به بیماران ارائه دهیم ولی در حاضر هنوز در بحث کمبود نیروی انسانی دچار مشکلیم که امیدواریم بتوانیم این مشکل را هم تا حد امکان حل کنیم 

.

در ادامه وی از خدمات ویژه دیگر در بیمارستان سخن گفت 

:

یکی از خدمات دیگری که به بیمارستان اضافه شده بخش غیر تهاجمی قلب است که در راستای اورژانس درد قفسه سینه میباشد که با ۴ نیروی تخصصی در حال فعالیت است این بخش روند درمانی بیماران را سرعت می‌بخشد. 

بخش مهم دیگری که به بیمارستان اضافه شده بحث درمان پلاسما فلز که مخصوص بیماران مغز و اعصاب میباشد این بخش آماده ارائه خدمات با کمترین هزینه برای بیماران میباشد . 

بخش دیگری که تکمیل شده است بخش کولونوسکوپی است که مخصوص بیماران ریوی میباشد و آماده خدمت به این بیماران نیز میباشد .

دهقاننیری افزود به جز بخش درمان در بخش آموزش و پژوهش هم بسیار فعال هستیم و آماده تربیت نیروهای علاقمند در بیمارستان نیز هستیم و همچنین در بخش آمفی‌تئاتر هفته ای یکبار رخداد علمی داریم .

همچنین وی با تاکید بر اینکه احداث طب کار در کشور بسیار کار دشواری میباشد اما با همت و همکاری وزارت بهداشت بخش طب کار را در بیمارستان راه اندازی کردیم. 

همچنین وی در ادامه با تاکید بر اینکه بسیاری از بیماران قلبی با بحث دندانپزشکی و انجام خدمات دندان دچار مشکل هستند در بیمارستان بخش دندانپزشکی شروع به فعالیت کرد تا بتوانیم هر چه بهتر و سریع تر این خدمات را به بیماران قلبی خود ارائه دهیم .

همچنین وی افزود بخش آزمایشگاه را به بیمارستان اضافه کردیم که تا آبان ۱۴۰۲ آماده خدمت به بیماران می‌شود و بعد از افتتاح اولین مرکز آزمایشگاهی مرجع در استان خواهیم شد .

وی در آخر با بیان اینکه بیماران محترم می‌توانند با مراجعه به سامانه ارجاع بیمارستان هم بحث فشار خون خود را چک کنند و در صورت نیاز هم با استفاده از این سامانه می‌توانند همان روز به بیمارستان مراجعه کنند و حتی می‌توانند از خدمات مشاوره تغذیه و روانشناسی بیمارستان نیز بهره ببرند .

 

 

 

عکاس: عاطفه کمالی روستا

خبرنگار: عاطفه کمالی روستا

نویسنده: عاطفه کمالی روستا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.