×

خبر فوری

اِلمان «پهلوان» در کرج رونمایی می‌شود

پیمان بضاعتی پور با اشاره به برنامه ساخت و نصب اِلمان در مناطق مختلف شهر، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون اِلمان‌های «مادر»، «مرحوم فاتح»، «آتش‌نشان فداکار»، «رازی»، «دهقان فداکار» و  «مهر پدری» و سردیس مرحوم زین‌العابدینی جانمایی و زینت‌بخش فضاهای شهری شده‌اند.

وی به ساخت ۱۰ اِلمان شهری موضوعی اشاره کرد و افزود: دو  اِلمان «پرستار» و «کاروان» نیز در مرحله ساخت قرار دارد و پس از تکمیل در شهر نصب خواهد شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در تشریح جزئیات اِلمان پهلوان، گفت: این اِلمان توسط استاد آذری در ابعاد فیگور طبیعی انسان و از جنس فایبرگلاس ساخته‌شده و هم‌اکنون در مرحله مدلاژ قرار دارد.

بضاعتی پور با ذکر آنکه ساخت اِلمان‌های نوستالژیک  با ماهیت فرهنگی - تاریخی می‌تواند در این هویت نقش داشته باشد، گفت: اِلمان‌های شهری به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین اجزای شهر، می‌توانند نقش بسزایی در ایجاد روابط عاطفی افراد با فضاهای شهری و به‌تبع آن ارتقای سرزندگی و پویایی این‌گونه فضاها ایفا کنند.

گفتنی است؛ اِلمان پهلوان نیز به‌مانند اِلمان‌های دهقان فداکار، مرحوم فاتح و مهر پدری از نوع رئال و برگرفته از شخصیت حقیقی معرکه‌گیری به نام پهلوان یوسف است که در دهه شصت روبروی سینما هجرت به سرگرم کردن مردم می‌پرداخته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.