×

خبر فوری

اقدامات مهم حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز طی ۱۸ ماه اخیر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه – معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به فعال بودن 2089 تخت بیمارستانی در بخش دولتی استان خاطر نشان کرد: ضریب اشغال تخت در البرز بیش از 72 درصد می باشد و با رشد جمعیت بالای استان نیاز است روند توسعه فضای درمانی و تخت بیمارستانی در استان تسریع یابد.

وی ادامه داد: در رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی تیپ دو از نظر شاخص دقت در بازدیدها (درصد تعداد کشف تخلفات منجر به اقدام قضایی یا انتظامی به تعداد بازدیدهای انجام شده) دانشگاه علوم پزشکی البرز توانست رتبه نخست کشوری را کسب نماید.

دکتر واعظی با بیان اینکه شاخص سزارین به میزان 5درصد نسبت به سال 1400 کاهش داشته است تصریح کرد: شاخص خوشایند سازی فرایند زایمان طبیعی و ارتقا فرایند بی دردی زایمان  در البرز با رشد همراه بوده است.

وی همچنین از افزایش آمار اهدای عضو در استان و همچنین نجات جان بیماران نیازمند به اهدا عضو خبر داد و افزود: شاخص سطح خدمات و دستیابی بیماران خاص و صعب العلاج به حمایتهای درمانی نیز  در استان افزایش یافته است.

معاون درمان دانشگاه با اشاره به ساختمان جدید دیالیز در  مجتمع امام علی (ع) ،افزایش دسترسی بیماران دیالیزی  به  خدمات دیالیز و  افزایش تخت دیالیز در بخش خصوصی و دولتی را یکی دیگر اقدامات 18 ماهه اخیر برشمرد.

بخشی از اقدامات شاخص معاونت درمان در 18 ماه اخیر در دولت سیزدهم 

ارتقا دسترسی عادلانه و همگانی به خدمات سلامت با کیفیت با هدف توانمندی کارکنان پرستاری  و ارتقاء دسترسی آحاد مردم جامعه به مراقبتهای پرستاری ایمن ویا کیفیت

رشد  15%+  درصدی میزان تخت فعال استان  نسبت به 18 ماه گذشته

ارتقا سلامت نوزادان با هدف کاهش شاخص موربیدیتی و مورتالیتی اقداماتی از قبیل نظارت بر پذیرش و بستری نوزادان براساس سطح بندی خدمات پری ناتال در مراکز درمانی استان ، برگزاری کارگروه نوزادان و شیر مادر جهت رابطین شیر مادر رابطین مراکز درمانی، کارگاه و دوره آموزشی جهت کارکنان ، ابلاغ اهم مصوبات کمیته های دانشگاهی مرگ پری ناتال به کلیه مراکز درمانی جهت جلوگیری از بروز تکرار موارد مشابه ، تدوین درس آموخته از بررسی پرونده های موربیدتی و مورتالتی نوزادی و اطلاع رسانی آن به مراکز درمانی  ، نظارت بر اجرای دستورالعمل و آیین نامه های ابلاغی وزارت متبوع در خصوص فرایندهای مراقبت نوزاد در کلیه مراکز درمانی تابعه ، پایش، ارزیابی و انجام بازدید های جامع و سرزده از بخش های ویژه و مراقبت تخصصی نوزادان انجام شده است.

کاهش شاخص سزارین به میزان 5درصد نسبت به پایه سال 1400

رشد شاخص خوشایند سازی فرایند زایمان طبیعی و ارتقا فرایند بی دردی زایمان

افزایش آمار اهدای عضو در استان و همچنین نجات جان بیماران نیازمند به اهدا عضو

افزایش دسترسی بیماران دیالیزی  به  خدمات دیالیز با افزایش تخت در بخش خصوصی و دولتی

ارتقا سطح خدمات و دستیابی بیماران خاص و صعب العلاج به حمایتهای درمانی، کاهش عوارض ناشی از بیماری و رفع پیامدهای نامطلوب بیماری

دسترسی عادلانه و همگانی به خدمات سلامت با کیفیت با هدف توانمندی کارکنان پرستاری  و ارتقاء دسترسی آحاد مردم جامعه به مراقبتهای پرستاری ایمن ویا کیفیت

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.