×

خبر فوری

در جمع خبرنگاران با موسسین و بنیان گزاران موسسه مهرسهیلا

بنا بر صحبت های آقای ناصر امینی ؛ در نشستی که ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۱ در موسسه خیریه مهر سهیلا انجام شد ، اين موسسه از سال ۱۳۹۲ استارت و در ۱۳۹۴ شروع به فعالیت کرد ،ابتدا این موسسه در یک فضای بسیار کوچک فعالیت خود را شروع کرد و پس از سال ها تلاش بالاخره توانست فضای مناسب برای این مجموعه را تهیه و در اختیار افراد نیازمند قرار دهد .

 

شرح علت نام گذاری این موسسه : 

 

سرکار خانم سهیلا زمانی که در سال ۱۳۸۶ مبتلا به بیماری سرطان شد طی سال ها مبارزه با این بیماری و در سال ۱۳۹۱ وی تصمیم میگیرد تا به علت مواجه شدن با افراد بسیاری که مبتلا به این بیماری شده اند و تمکن مالی را برای برطرف کردن نیاز های بیماری خود ندارند این خیریه را راه اندازی کند . به همین علت این موسسه به نام ایشون نام گذاری شده است .

 

شرح فعالیت این موسسه : 

 

ابن موسسه در چهار طبقه که واقع در کرج- سه‌راه رجائی شهر (گوهر دشت) خیابان سلحشور پلاک 6 میباشد فعالیت می‌کند، این موسسه دارای بخش های مختلف میباشد و بخش هایی که در این موسسه می‌توان نام برد مانند : مددکاری ، بخش سمعی_بصری و همچنین کلاس هایی با محتوای آواز خوانی ، شخصیت شناسی و ... در این خیریه در حال برگزاری میباشد .

 

همچنین با توجه به اینکه این موسسه ارائه خدمات را به بیماران سرطانی دارد و همچنین دارای بخش آزمایشگاه نیز میباشد  تا بتواند بر روی نحوه و پیشگیری این بیماری نیز تحقیقات آزمایشگاهی انجام دهد و بتواند تا حد ممکن از این بیماری جلوگیری کند. 

 

در نشست خبری که انجام شد آقای رضا نکوئیان با اشاره به این موضوع که کیس های آزمایشگاهی ما بیماران مراجعه کننده به این موسسه نیستند و این کیس ها از قبل توسط پزشکان و دانشجویان پزشکی انتخاب می‌شوند و مراجعین نباید نگران این مسئله باشند .

 

همچنین در ادامه با اشاره به اینکه اتباع خارجی که به صورت قانونی و با داشتن مدارک لازم به این موسسه مراجعه کنند ، مهر سهیلا این بیماران را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. 

 

آقای رضا نکوئیان به پاسخ به سئوال خبرنگاران که آموزش را در مدارس نیز شروع کرده اند یا نه و یا برنامه ای در رابطه به این موضوع اینکه این موسسه برنامه ای در رابطه با این مسئله دارد یا خیر  اضافه کرد ، به صورت یکی دو مورد در مدارس آموزش داشته ایم، البته بحث غربالگری در مدارس اتفاق نیفتاده است و این قول را به خبرنگاران دادند که در آینده برنامه ویژه ای نسبت به آموزش و آگاه کردن دانش آموزان که سرمایه های ما هستند انجام خواهند داد.

 

آقای ناصر نکوئیان در ادامه توضیح داد که مردم باید نحوه برخورد با یک بیمار سرطانی را آموزش ببینند و این مسئله یکی از نیاز های بسیار مهم این روزها می باشد چرا که روحیه داشتن برای مبارزه با این بیماری بسیار پر اهمیت میباشد و با امید و روحیه دادن به  بیماران ، آنان می‌توانند با این بیماری مبارزه کنند و پیروز شوند .

 

استراتژی امید یکی از اصلی ترین ارکان موسسه مهرسهیلا میباشد .

 

در آخر جناب نکوئیان و امینی گفتند : باید به مردم نحوه صحیح مواجه شدن با این بیماری آموزش داده شود تا مردم بتوانند ترس از غربالگری سرطان را کنار بزارند .چه بسا با این کار بتوان از این بیماری جلوگیری کرد و همچنین وی دخانیات را عامل اصلی سرطان در جهان دانست و گفت باید از این مسئله تا حد ممکن در کشور ما جلوگیری شود .

 

و همچنین هدف به وجود آمدن این موسسه در بخش آموزش، پیشگیری و درمان میباشد .

 

 

عکاس: عاطفه کمالی روستا

خبرنگار: عاطفه کمالی روستا

نویسنده: عاطفه کمالی روستا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.