×

خبر فوری

ظرفیت بهداشت و درمان البرز محدود است/مردم هشدارها را جدی بگیرند

مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، در حاشیه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کرونا، گفت: طی این نشست ارائه سازوکار لازم در خصوص تأمین و افزایش تعداد  تخت، داروهای درمانی کرونا، توسعه  آزمایشگاه‌های تست کرونا و تقویت مراکز منتخب بهداشتی در خصوص درمان بیماران سرپایی بررسی و مطرح شد.

این مقام مسؤول افزود: با توجه به روند سریع بیماری و افزایش آسانسوری تعداد مبتلایان حتما به چالش کمبود تخت بیمارستانی در استان رو به رو خواهیم شد که نیاز است با همکاری بخش خصوصی، تامین اجتماعی و مقامات عالی استان این مشکل برطرف شود.

بابایی تصریح کرد: با اولویت قراردادن بیماری کرونا و لغو درمان‌های غیر ضروری، تخصیص حداقل ۱۵۰۰ تخت در این مقطع برای بیماران کرونایی ضروری است.     وی افزود: با توجه به روند صعودی این بیماری و پیش بینی ادامه این روند، ارتقا کمیت و کیفیت درمان سرپایی بیماران در مراکز بهداشتی و مراکز درمانی سرپایی با هماهنگی معاونت غذا و دارو و داروخانه‌های منتخب استان پیش بینی شده است.

به گفته این پزشک متخصص موج چهارم کرونا قابل مقایسه با سه موج قبلی این بیماری نیست و از مردم میخواهیم هشدار ها را واقعا جدی بگیرند و در صورت عدم ضرورت از منزل خارج نشوند و در محیط آلوده و تجمعات قرار نگیرند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.