×

خبر فوری

نقاط حادثه‌خیز استان طی تدوین سندی جامع، احصا شود/ امکانات و تجهیزات ادارات و نهادهای استان برای مقابله با بحران، شناسایی و اعلام شوند

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، مجتبی عبداللهی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه بررسی زمینه های بروز بحران ضرورت دارد، افزود: مدیریت بحران استان باید طی تدوین سندی جامع از نقاط حادثه‌خیز استان نسبت به پیشگیری از حوادث احتمالی اقدام کند.

وی ادامه داد: بسیاری از حوادث طبیعی بواسطه دخالت انسان در طبیعت رخ می‌دهد که ساخت و ساز غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه ها، دامنه کوه ها و از بین بردن پوشش گیاهی از جمله آنها است.

عبداللهی گفت: با جدیت از ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری می کنیم تا بیش از این به طبیعت آسیب وارد نشود.

وی افزود: توسعه فضای سبز استان می تواند از عواملی همچون بروز سیل و گرد و غبار جلوگیری کند.

عبداللهی گفت: از سوی دیگر مدیریت بحران و شورای پدافند غیرعامل استان، علاوه بر پیشگیری باید درصدد پیش بینی حوادث طبیعی و غیرطبیعی باشند.

وی افزود: ضرورت دارد با راه اندازی درگاهی جامع، امکانات و تجهیزات تمامی دستگاه ها و ادارات استان احصا شود تا در مواقع بحران مورد بهره برداری قرار گیرند.

استاندار البرز گفت: شناسایی بناها و ساختمان هایی که احتمال بروز حوادث در آنها وجود دارد و همچنین اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری نیز ضروری است.

وی افزود: عموم مردم و مسئولان استان باید برای مواجهه و مدیریت بحران، آموزش های روز دنیا را ببینند.

عبداللهی گفت: نحوی مدیریت و برخورد با بحران ها و حوادث، نقشی اساسی در کاهش خسارات جانی و مالی دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.